Młodsze Karo

II miejsce i Puchar – Wieliszew: Mazur 2012 – Karo Młodsze
W dniach 13 – 15 kwietnia 2012 w Wieliszewie odbył się  XII Ogólnopolski Konkurs Tańców Polskich MAZUR 2012. To jeden z największych w Polsce Turniejów z tego cyklu.
Wieliszew to jeden z najmniejszych ośrodków tanecznych w kraju a jednocześnie siedziba regionu centralnego (obejmującego województwa mazowieckie i łódzkie) Komisji ds. Tańców Polskich PS CIOFF (Polskiej Sekcji Międzynarodowej Rady Stowarzyszeń Folklorystycznych, Festiwali i Sztuki Ludowej).
W Konkursie wzięli udział członkowie Zespołu Tańca Ludowego ,,Kościelec”.

Para taneczna: Monika Cichomska – Cichocki Michał startujący w kategorii VB zajęli 3 miejsce i awansowali do kategorii VA.
Karo młodsze (kategoria 16-30 lat ) w składzie: panie – Justyna Iciek, Paulina Jaśkiewicz, Anna Tybura, Marta Dzierbicka, panowie – Jakub Zawadzki, Marcin Wachenek, Adrian Nykiel, Paweł Tomczyk zajęli II miejsce i wygrali Puchar.
To ogromny sukces młodszego kara.
Natomiast od niedawna startująca para  Małgorzata Marciniak – Zbigniew Sawicki w kategorii VII zajęli 7 miejsce.
TURNIEJE TAŃCA POLSKIEGO to rywalizacja par tanecznych, gdzie  prezentują swoje umiejętności w tańcach polskich. Przedmiotem rywalizacji są te tańce polskie, które w przeszłości stały się popularne i były chętnie tańczone przez różne warstwy społeczne, przez co zyskały nazwę polskich tańców narodowych. Pary prezentują więc na parkiecie tańczonego już w XVI i XVII wieku poloneza, krakowiaka, nieco młodszego mazura, a także tańce najmłodsze wiekiem – kujawiaka i oberka, które dopiero z końcem XIX wieku stały się tańcami różnych warstw społecznych.
Wszystkie te tańce mają rodowód ludowy, ale w trakcie swego rozwoju historycznego tak się zmieniły, że obecnie niewiele mają wspólnego ze swymi pierwowzorami wiejskimi. Pierwszych namiastek rywalizacji par tanecznych w tych tańcach można doszukiwać się na balach i zabawach (szczególnie w XIX wieku), gdzie oceny popisów dokonywali uczestnicy imprezy a nagrodą była popularność w swoim środowisku. Turnieje dowiodły, że jest to doskonały sposób propagowania tańców polskich, zmierzający do przywrócenia ich pierwotnej funkcji i popularyzacji tej części naszego dziedzictwa narodowego.
Podstawowe cele konkursów to:
– ochrona dziedzictwa narodowego,
– wspieranie i ochrona kultur regionalnych,
– edukacja kulturalna społeczeństwa,
– promocja wartościowych zjawisk życia kulturalnego i artystycznego,
– tworzenie dzieciom i młodzieży możliwości aktywnego spędzenia wolnego czasu,
– rozbudzanie ambicji i potrzeby tańczenia polskich tańców narodowych,
– popularyzacja tańców polskich,
– wspieranie działań edukacyjnych młodych tancerzy.